Årshjulet til samarbeidsutvalget

SU skal være et organ som foreldrene kan kontakte om det er noe de lurer på. Være et bindeledd mellom foreldrene og barnehagen. Hvis det er noe man lurer på, men er usikker på å ta med de ansatte, kan man gå veien via SU.
SU skal også være med å si sin mening i planene til barnehagen og gå igjennom foreldreundersøkelsen sammen med leder i barnehagen.

Per 2023 ser årshjulet til samarbeidsutvalget (SU) i Bakkeli slik ut:

August/september

- Valg av SU representanter på høstens foreldremøte og konstituering av SU.

November/desember

- SU tar initiativ til pengeinnsamling og ordner en juleoppmerksomhet til de ansatte i barnehagen, på vegne av foreldre og barn. Informasjon om innsamlingen publiseres på MyKid og henges opp i garderoben. Foreldre som ønsker å bidra, betaler til den SU-representanten som påtar seg dette. Pengebidrag er frivillig. Per 2023 er foreslått beløp satt til kr 50 per barn. Styrer i barnehagen kan bistå med liste over ansatte slik at ingen glemmes, også faste vikarer får gave.

Februar/mars

- SU tar initiativ til akedag for alle barn med foreldre. Tidligere år har barnehagens uteområde på Undersrud blitt brukt til dette. De siste årene har vi vært i akebakken på Eiksetra. SU-representantene sørger for å ta med ved og fyre opp bål. Alle tar selv med det de ønsker å spise/grille.  Informasjon om akedagen publiseres på MyKid og henges opp i garderoben i barnehagen god tid i forveien.

Mai

17. mai: Bakkeli deltar i 17. mai-tog med egen fane. Toget har tidligere gått fra Frogner kirke og ned til Hegg skole. I 2023 gikk toget fra Fosshagen til Hegg skole. Informasjon om dette for hvert år finnes på  https://lieropplevelser.no/. SU henter fanen i barnehagen i forkant og organiserer bæring av fanen i toget. De eldste barna, skolestarterne, får rullere på å bære duskene. Hvis det er behov, er det mulig å få låne barnevogner fra Bakkeli med plass til flere barn. SU sørger i så fall for transport og tilbakelevering av disse. Fanen skal også leveres tilbake til barnehagen.

- Være med på å organisere dugnad. Ordne med kaker.

Juni

- Dersom barnehagen skal ha stand på Lierdagene (annethvert år, oddetallsår): Hjelpe til med å organisere standen til barnehagen.

- SU tar initiativ til pengeinnsamling og ordner en sommerhilsen til de ansatte i barnehagen, på vegne av foreldre og barn. Informasjon om innsamlingen publiseres på MyKid og henges opp i garderoben. Foreldre som ønsker å bidra, betaler til den SU-representanten som påtar seg dette. Pengebidrag er frivillig. Per 2023 er foreslått beløp satt til kr 50 per barn. Styrer i barnehagen kan bistå med liste over ansatte slik at ingen glemmes, også faste vikarer får gave.

Kontaktinfo til SU finner du ved å logge inn her