Uteområdet på Undersrud

På Undersrud har vi et kjempeflott uteområdet i skogen. Her er det grillhytte, bålplass, redskapsbod og mange tauleker.

Her får vi leve i ett med naturen og oppleve hva alle årstider har å by på. I skogen får barna stor boltreplass. Konflikter er nesten fraværende og barna får ro og plass til lek.

Barna har tilgang på ulike verktøy slik som hammer, sag og kniv. Barna skal lære å bruke verktøy med respekt.

I perioden 15. september til 15. april tennes det bål hver dag når vi er på uteplassen. Brødmat som blir varmet på bål i skogen smaker ekstra godt. Det hender også at vi lager annen varm mat på bål.

Inne i grillhytta kan barna skjerme seg for vær og vind. I den kaldeste vinterperioden er det godt å komme inn i hytta til bålvarmen etter å ha gått på ski, aket eller bare lekt i snøen.