Brumlemann

Brumlemann er småbarnsavdelingen i Bakkeli barnehage

På Brumlemann møter du barn fra 0-3 år. Avdelingen består av 3 store lyse rom med store lekeelementer og gulvflate, som gir oss muligheter til å dele barnegruppa i mindre grupper.

Siden Brumlemann som oftest er barnas første møte med barnehagen, står trygghet og tilknytning i fokus. Vi ønsker å skape en forutsigbar hverdag for de små, som er avgjørende for at barna skal føle seg trygge. Derfor har vi en fast dagsrytme som vi følger i hverdagen vår. Trygghet er en forutsetning for at barna skal utforske, leke og lære. Tilknytning rommer barns behov for beskyttelse og omsorg, men også barns behov for utforskning og lek.

Lekemiljøet på Brumlemann er i stadig endring og tilpasses barnegruppa. Vi legger til rette for å skape en slags felles referanseramme. Ved å tilføye lekemiljøet udefinerbare materialer, vil det gi rom for å stimulere bruk av fantasi, som igjen kan skape et godt fellesskap. Leken skal være en arena for barns utvikling og læring, og for sosial og språklig samhandling. Leken hos de yngste barna er utforskning, eksperimentering og sanseerfaring, og lek kan skapes ut av nesten hvilken som helst situasjon både ute og inne.